Amire nagyon rég vártunk: átadták a Nyugati Pályaudvar csarnokát

2021.09.01

A projekt jövő nyárra érhet teljesen véget, de az utasok már használhatják a rendbe rakott épületet. 

Elkészült a tetőszerkezete, így kedd este 20 órától újra megnyílt a Nyugati pályaudvar utascsarnoka, amelybe elsőként egy KISS motorvonat érkezett be - derült ki a beruházó MÁV Zrt. közleményéből. A Magyar Építő Zrt. kivitelezésében az épületegyüttes tetőszerkezetének teljes rekonstrukciója valósul meg - írta a Magyar Építők.

A közlemény szerint immár modern digitális utastájékoztató rendszerrel és új vágányvégi kijelzőkkel rendelkező, korszerűbb, komfortosabb csarnok várja a pályaudvaron évente megforduló közel 18 millió utast.

Folytatódnak a felújítások

A beruházás keretein belül 8200 négyzetméteren esik át rekonstrukción a pályaudvar több mint 140 éves műemléképülete. A jelenleg is zajló munkák során a pénztárcsarnok belső boltozatának javítása és tetőszerkezetének felújítása várhatóan 2022 év elejére elkészül.

A pályaudvar aluljárójában a világítási rendszer teljes felújításával, majd az álmennyezet újjáépítésével megszépülnek a keresztalagút utasforgalmi terei, növelve az utaskomfortot.

A teljes projekt munkálatai 2022 nyarára fejeződhetnek be.

A megújult csarnok | Fotó: Facebook/Magyarország Kormánya
A megújult csarnok | Fotó: Facebook/Magyarország Kormánya

A közlemény emlékeztet, a Nyugati pályaudvar központi szerepet tölt be a hazai vasúti forgalomban. Műszaki állapota és műemléki értékének megóvása miatt is halaszthatatlanná vált az épületegyüttes tetőszerkezetének rekonstrukciója. A munkálatokat a MÁV állomásfejlesztési projektjének egyik kiemelt elemeként, az utascsarnok teljes lezárásával 2020 tavaszán kezdte meg a Magyar Építő Zrt.

Akadálymentesítés is zajlik

Az akadálymentesítés részeként a vak és gyengénlátó utasok számára okos taktilis vezető- és veszélyjelző sávokat alakítanak ki. Ez először a vágánycsarnokban, ezt követően a csarnokon kívüli peronok mentén készül is, majd a keresztaluljáróban és az oldalcsarnokban is.

Az Európában még csak néhány belga és olasz állomáson alkalmazott jelzések célja, hogy talppal vagy segédeszközzel, azaz okosbottal érzékelhető hanginformációt szolgáltassanak a biztonságosan használható közlekedési folyósokról, az esetleges akadályokról, veszélyhelyzetekről.

A rendszer használójának a Bluetooth-szal felszerelt botja, a járófelülethez érintve érzékeli a címkékből érkező rádiójeleket, és továbbítja az információkat egy mobiltelefonos applikációnak, ami hangosan felolvassa az instrukciókat.

A felújítás átmeneti, a hosszú távú tervekben teljes átalakítás szerepel | Fotó: Magyar Építők
A felújítás átmeneti, a hosszú távú tervekben teljes átalakítás szerepel | Fotó: Magyar Építők

Kiemelt kép: Magyar Építők

EZEKET IS AJÁNLJUK!

A világ érdekes. Kövesd a Konstans oldalát a Facebookon is!

Közzétette: Konstans – 2021. szeptember 1., szerda

Tetszett? Támogasd a diákújságírást megosztással vagy feliratkozással!