Így fejlődött a MÁV 2020/21-ben

2021.03.27

Magyarország állami vasútjain szerencsére történnek fejlesztések, ezeket gyűjtöttük össze.

Sokszor késik, elmaradott, béna: sokaknak ez a kép él a fejében (sokaknak jogosan) a MÁV-ról. Az elmúlt év is bizonyítja, hogy a vasúttársaság minden erővel igyekszik ezt a képet elfeledtetni velünk, ezért új fejlesztések érkeznek szerte az országban. A felsorolásból kimaradt a Budapest 2040 Vasúti Stratégia, pedig a 2000 milliárd Forintos Pest-megyei fejlesztéscsomagról sem feledkezhetünk meg. 

Jöjjenek is pontokba szedve a legérdekesebb 2020/21-es MÁV-fejlesztések:

  • Forgalomba állt az emeletes vonat, a Stadler KISS (2022-ig 40 db lesz belőlük)
KISS motorvonat. | Fotó: IHO
KISS motorvonat. | Fotó: IHO
  • 50 db Intercity+ kocsi állt forgalomba
Az Intercity + kocsik Magyarországon készülnek. | Fotó: Portfólió
Az Intercity + kocsik Magyarországon készülnek. | Fotó: Portfólió
  • felújították a Nyugati-pályaudvar csarnokát (májusban nyitják meg)
Fotó: MTI/Máthé Zoltán
Fotó: MTI/Máthé Zoltán
  • Elkezdték a régi Stadler FLIRT-öket korszerűsíteni. Ezt főleg a színükön látjátok, hiszen a piros-fehér helyett kék-fehérek lesznek, sárga ajtóval, de már mindenütt lesz konnektor. A képen látható piros FLIRT-öt azóta már korszerűsítették.
Fotó: Szederkényi Pál (2023a.hu)
Fotó: Szederkényi Pál (2023a.hu)
  • Villamosítják a Balaton északi partját és a Püspökladány-Biharkeresztes vonalat. Utóbbin mennek a Kolozsvárra, Marosvásárhelyre, Csíkszeredára és Brassóba közlekedő vonatok.Előbbin a balatoni, utóbbin a biharkeresztesi vonal látható.Továbbá villamosítják még a közeljövőben a Bp-Lajosmizse(-Kecsemét) és a Debrecen-Balmazújváros(-Füzesabony) vonalat.
  • Vasút-Villamos (Tramtrain) épült Hódmezővásárhely és Szeged között.(A lényege, hogy a városban a villamos egyenáramú pályáján megy áramszedővel, majd kimegy a vasútra, ahol dízel üzemmóddal megy tovább, majd a másik városban szintén villamosként megy tovább.)
A Tram Train szerelvények első darabja. | Fotó: Ujvári Sándor / MTI
A Tram Train szerelvények első darabja. | Fotó: Ujvári Sándor / MTI
  • Budapesten a körvasúton megindult a személyforgalom, S76 néven, Piliscsaba és Rákos közt (bár remélem hosszabbítják Kelenföldig, Érdig).
  • Felújították a 424 009-es gőzmozdonyt. A 424-es sorozat a legsikeresebb magyar gőzmozdonysorozat.
Fotó: MTI/Máthé Zoltán
Fotó: MTI/Máthé Zoltán

EZEKET IS AJÁNLJUK!

A világ érdekes. Kövesd a Konstans oldalát a Facebookon is!

Közzétette: Konstans – 2021. szeptember 1., szerda

Tetszett? Támogasd a diákújságírást megosztással vagy feliratkozással!