INTERJÚ -Kalász Ákos: "Az iskola halad a korral!"

2018.10.02

A 8x8 Osztálymagazin szeptemberben készített interjút a Váci Piarista Gimnázium igazgatójával, Kalász Ákossal. 


  • Laudetur Jesus Christus! A nyár folyamán milyen fejlesztések történtek iskolánkban?
  • A nyár fontos időszaka az iskolának. Míg ti vakációztok, mi keményen dolgozunk azok megvalósításán, amiket még év közben kitaláltunk, annak érdekében, hogy korszerűbb, jobb iskola legyünk. Felsorolni is nehéz, mi minden történt most nyáron. Termeket és folyosókat festettünk, linóleumot is cseréltünk két teremben, műfüves pályát építettünk, új borítást kapott a kistornaterem, befejeződött a kert kiépítése a Kvadrumban, új padok, ülőkék, asztalok kerültek az általatok szeretett közösségi terekbe, a teraszra és a kertbe, kis "zöld sarkunk" létesült terráriummal és akváriummal a biológia terem folyosóján, több terembe korszerű táblákat tettünk, amikre vetíteni is lehet, 18 tanulói laptopot is vásároltunk, és 100%-os lett a wifi-lefedettségünk. Így már minden tanár minden órán használhatja az internet és saját okos eszköze nyújtotta lehetőségeket. Hu, ezt jó így együtt látni! És szerintem van, amit ki is felejtettem.
  • Új kísérlet az elektronikus tanulás.
  • Nem kísérlet ez, hanem egy izgalmas lehetőség megismerésének folyamata. Három kollégánk: Deákné Csete Zsuzsanna, Tobisch Adrienn tanárnők és Borbély Venczel tanár úr vágott bele ebbe a megismerési folyamatba. A tapasztalatokat pedig megosztják velünk, hogy a sikeres és jó gyakorlataikat mi is ellessük, mi is használhassuk. A digitalitás bevezetése az oktatásba sok lehetőséget kínál. Most azt tudjuk, hogy interaktívabb, szemléltetőbb tud lenni ezzel egy óra, jobban bevonhatóak a képes, videós tartalmak, s a diákok is aktívabbak. De ennél messze több a digitális oktatás. Olyan hálózatosságot, kooperációt nyithatnak meg, amelyek kirúgják a ház oldalát. Pl. közös órán vehettek részt a kecskeméti, a budapesti, de akár a perui(!!!) piarista iskola diákjaival egy online térben. Ahhoz, hogy közösen dolgozzatok egy projekten, elég kapcsolódnotok egymáshoz az online térben, nem kell átrepülni az óceánt. Persze ez távoli lehetőség még, de lehetőség!
  • Vannak hátrányai az elektronikus oktatásnak?
  • Kitágítanám: az oktatásnak is lehetnek hátrányai, nemcsak a digitális oktatásnak. A digitális jelző ehhez nem tesz hozzá minőséget. Jól kell végezni, jól kell "csinálni". Megtalálva azt az arányt, középutat a digitális módszerekben, ami jól szolgálja az oktatást. Tehát okosan kell használni. Az okoseszközök sem magukban okosak. A használójuk kezében lesz okos mindegyik! Biztos láttatok olyan okoseszköz-használót, aki éjjel-nappal csak bambán nyomkodja... Az ilyen eszköz és használója nem okos. Az órán is meg kell találni az eszközök, módszerek legokosabb felhasználhatóságát. Erre kollégáink képzésekkel is készülnek, azaz tanulnak ők is.
  • Iskolánk milyen pályázatokon indul el?
  • A pályázatok, sajnos, nem érintenek minket, mert mi nagyon jó helyén vagyunk az országnak. A legfejlettebb régióban. A pályázatokat inkább az ország nehezebb sorsú területeire szánják, hogy fejlődhessenek. Hiába szeretnénk felújított homlokzatot, sok tanulói laptopot vásárolni, közösségi programokra anyagi forrásokat gyűjteni... Ezeket saját forrásokból kell biztosítanunk. Sokat segít a szüleitek által támogatott alapítványunk ezekben. Köszönet érte! (Mondjátok el nekik!)
  • Volt már szó a nyári "gazdagodásunkról". De milyen további fejlesztések várhatók iskolánkban?
  • A diákság itt mindig a legjobbra számíthat. A tervezett fejlesztéseket is sorolhatnám hosszan. De nem szeretnék minden poént ellőni! Sok fontos célunk van. Csak hármat mesélek el: szeretném, ha gyorsan elkészülne nektek egy fedett és biztonságos kerékpártároló. Labdabiztos, fedett, kamerával védett. A terv is készen van, a kivitelezővel tárgyalunk most. Még idén elkészülhet. Szeretném, ha a télig elkészülne a tankonyha és a diáktanya is, mint iskolánk új közösségi tere. Lehetne ott sütni-főzni technika és életvitel vagy ofő órán. Akár délután is. Bennalváskor ott süthetnétek pizzát, ott főznétek teát. De hangulatos adventi mézeskalácsozás, narancslekvár-főzés ugyanúgy elférne... Egy hangulatos diákklub is lehetne ott délutánonként. Aztán szeretném, ha lenne egy világra szóló labor-előadónk, ami minden fizikusnak, biológusnak, kémikusnak örömére lehetne. Mindez, sajnos, sok évnyi gyűjtögetés eredménye lehet, de Ti, nyolcadikosok még biztosan láthatjátok! Remélem, mi is megérjük... De van még vagy 15 ötletem... Nektek mennyi van? Meséljétek el, egyszer gyertek be hozzám, várlak titeket!

A világ érdekes. Kövesd a Konstans oldalát a Facebookon is!

Közzétette: Konstans – 2021. szeptember 1., szerda

Tetszett? Támogasd a diákújságírást megosztással vagy feliratkozással!