"Akkor jó az iskola, ha azt a diákok, szülők és tanárok együtt csinálják" - Kalász Ákos

2021.02.15
Kiemelt kép - Kalász Ákos a tanári konferencián 2021. 02. 15-én. | Fotó: Ókovács Benedek
Kiemelt kép - Kalász Ákos a tanári konferencián 2021. 02. 15-én. | Fotó: Ókovács Benedek

A tanári konferencianap kapcsán kérdeztük az Igazgató Urat. 

Mi volt az értelme, célja a mai konferenciának?

Nekünk, az iskola vezetőségének, fontos, hogy egy egész éves, folyamatos gondolkodás működjön. Mindaz, ami egy folyó tanévben zajlik, az fontos, hogy a közösséggel együtt történhessen. Nem történt ma sem más, mint közös gondolkodás.

Hogyan zajlott a nap, mi volt a program?

A nap kezdéseként egy előadásban beszámoltam arról, hogy hogyan állunk az év elején kitűzött célok megvalósításával. A mai napra nemcsak a gondolkodás, hanem a saját tudásunk megosztása miatt is gyűltünk össze. Meghívtunk előadókat és diákokat is, hogy mindenkit bevonhassunk a tapasztalatcserébe. A tanulástámogató értékelés volt az egyik mai fókuszunk, ennek a továbbfejlesztésében Katona Nóra professzor asszony volt a segítségünkre, aki a pedagógiai szakma legmélyebb dimenzióit tárta fel a tantestület előtt.

Aztán 8 diákmeghívott tartott pódiumbeszélgetést, amelynek a témája az volt, hogy hozzátok, a diákokhoz hogyan érkezik meg az értékelésünk. Azt éreztük az előadás alatt, hogy a diákjaink nagyon sok mindent tudnak nekünk adni. 

Fotó: Ókovács Benedek
Fotó: Ókovács Benedek

Mert az iskolát nem a tanárok csinálják, hanem a diákközösség, a szülői közösség és a tanárok együtt. Hitem szerint ekkor jó egy iskola, ekkor tud jobbá válni.

De volt előadás a Trastevere-projektről, a Kilátó-központ munkatársai is meglátogattak minket és részt vehettünk egy-egy ++ órán is.

Fotó: Ókovács Benedek
Fotó: Ókovács Benedek

Ön szerint hogyan értékelnek a tanárok? 

Nagyon nehéz dolog a tanárnak, amikor az értékeléseken kell gondolkozni, mert magunk is érezzük, hogy nagyon fontos a személyes figyelem diákjainknak, de ennek vannak természetes korlátai. 30, néha 32-34 fős osztályaink vannak, van olyan kolléga, akinek 280 diákja van. 

Nagyon nehéz ezért mindenkire ugyanolyan figyelemmel lenni, hiszen a világ köznevelésének nagyrésze is tömeg-értékelésre rendelkezett be.

. Mi ezeket a kereteket igyekezzük egy kicsit feszegetni, nagyon törekszünk, hogy minél személyesebb, megalapozottabb értékelések szülessenek. Bár első hallásra sokszor lehetetlennek tűnik a személyes fókuszú értékelés, de diákjaink visszajelzései nyomán érezhetjük: szerencsére jelen van. Keressük a megoldásokat, hogy még jobbak lehessünk. 

A mai tanári konferenciáról itt is írtunk

EZEKET IS AJÁNLJUK!

A világ érdekes. Kövesd a Konstans oldalát a Facebookon is!

Közzétette: Konstans – 2021. szeptember 1., szerda

Tetszett? Támogasd a diákújságírást megosztással vagy feliratkozással!