Tényleg lehet Duna-híd Vácon?

2021.05.24

Hosszú évtizedek óta hangoznak el ígéretek, esélylatolgatás a Konstanson.

Néhány napja írta meg az MTV1 Híradó alapján a VácOnline, hogy megkezdődhetnek a váci Duna-híd tervezési munkálatai. A dunai átkelőre nem vitás, hogy nagy szükség lenne, hiszen Békásmegyer és Esztergom között csak komppal, lassan (és sokszor drágán) oldható meg az átjárás. A hídról már 2004-ben is tervezett Vác városa tanulmányt, a legtöbbször az M2-es út kibővítésével együtt. 2017-ig azonban egyikből sem lett semmi.

Az M2-es gyorsforgalmi, 2x2 sávos úttá bővülése viszont láthatóan előremozdította az évtizedes projektet, ugyanis egyre több reménykeltő hír lát napvilágot. 

Mivel a Duna minkét partján jelentős ipari létesítmények működnek, a beruházás hozzájárul az ország gazdaságának további erősítéséhez - jelentette be Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) stratégiai és parlamenti államtitkára a minisztérium közleményében.

"A kormány a tavalyi év végén biztosított összesen 82 milliárd forintot hetvennégy újabb gyorsforgalmi, főúti, települési elkerülő, csomóponti és hídfejlesztés előkészítésére. A megkezdődő előkészítések 3000 ezer milliárd forint értékű közútfejlesztés alapjait teszik le. Ide tartozik az elmúlt években Vácig elért M2 folytatása az országhatárig és a váci Duna-híd is" - idézte Schanda Tamást az ITM közleménye azzal kapcsolatban, hogy a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közbeszerzési pályázatot írt ki az új Duna-híd környezeti vizsgálatára.

Az ITM közleményéből kiderül, hogy a nyertes ajánlattevő döntéselőkészítő tanulmányt, tanulmánytervet és környezeti hatástanulmányt készít.

Ezzel a tervezési munkával megindul a Szentendrei-szigetet és a Duna mindkét ágát átívelő közlekedési folyosó előkészítése.

Fontos lépés ez annak érdekében, hogy a sűrűn lakott, leterhelt úthálózattal rendelkező térségben egy eddig hiányzó új útkapcsolat jöjjön létre Esztergomtól Gödöllőig. A híd megépítésével gyorsabbá és biztonságosabbá válik a közlekedés Budapest északi vonzáskörzetében.

Az ajánlatok benyújtásának határideje 2021. május 27. A tanulmányok elkészítésére a tervezőnek 20 hónap áll rendelkezésére, így a környezetvédelmi engedély megszerzése 2023 első felében várható. Ezt követi majd a kivitelező megválasztása, majd maga a hídépítés. 

Kiemelt kép: Illusztráció - Bernát Benjámin/magyarepitok.hu

EZEKET IS AJÁNLJUK!

A világ érdekes. Kövesd a Konstans oldalát a Facebookon is!

Közzétette: Konstans – 2021. szeptember 1., szerda

Tetszett? Támogasd a diákújságírást megosztással vagy feliratkozással!