A "Legyetek jók, ha tudtok" főszereplője, a római szegény gyerekek pártfogója a 16. században - Néri Szent Fülöp portréja.
Tényleg lehet Duna-híd Vácon?

Hosszú évtizedek óta hangoznak el ígéretek, esélylatolgatás a Konstanson.
Néhány napja írta meg az MTV1 Híradó alapján a VácOnline, hogy megkezdődhetnek a váci Duna-híd tervezési munkálatai. A dunai átkelőre nem vitás, hogy nagy szükség lenne, hiszen Békásmegyer és Esztergom között csak komppal, lassan (és sokszor drágán) oldható meg az átjárás. A hídról már 2004-ben is tervezett Vác városa tanulmányt, a legtöbbször az M2-es út kibővítésével együtt. 2017-ig azonban egyikből sem lett semmi.
Az M2-es gyorsforgalmi, 2x2 sávos úttá bővülése viszont láthatóan előremozdította az évtizedes projektet, ugyanis egyre több reménykeltő hír lát napvilágot.
Mivel a Duna minkét partján jelentős ipari létesítmények működnek, a beruházás hozzájárul az ország gazdaságának további erősítéséhez - jelentette be Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) stratégiai és parlamenti államtitkára a minisztérium közleményében.
"A kormány a tavalyi év végén biztosított összesen 82 milliárd forintot hetvennégy újabb gyorsforgalmi, főúti, települési elkerülő, csomóponti és hídfejlesztés előkészítésére. A megkezdődő előkészítések 3000 ezer milliárd forint értékű közútfejlesztés alapjait teszik le. Ide tartozik az elmúlt években Vácig elért M2 folytatása az országhatárig és a váci Duna-híd is" - idézte Schanda Tamást az ITM közleménye azzal kapcsolatban, hogy a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közbeszerzési pályázatot írt ki az új Duna-híd környezeti vizsgálatára.
Az ITM közleményéből kiderül, hogy a nyertes ajánlattevő döntéselőkészítő tanulmányt, tanulmánytervet és környezeti hatástanulmányt készít.
Ezzel a tervezési munkával megindul a Szentendrei-szigetet és a Duna mindkét ágát átívelő közlekedési folyosó előkészítése.
Fontos lépés ez annak érdekében, hogy a sűrűn lakott, leterhelt úthálózattal rendelkező térségben egy eddig hiányzó új útkapcsolat jöjjön létre Esztergomtól Gödöllőig. A híd megépítésével gyorsabbá és biztonságosabbá válik a közlekedés Budapest északi vonzáskörzetében.
Az ajánlatok benyújtásának határideje 2021. május 27. A tanulmányok elkészítésére a tervezőnek 20 hónap áll rendelkezésére, így a környezetvédelmi engedély megszerzése 2023 első felében várható. Ezt követi majd a kivitelező megválasztása, majd maga a hídépítés.
Kiemelt kép: Illusztráció - Bernát Benjámin/magyarepitok.hu
Tetszett? Támogasd a diákújságírást megosztással vagy feliratkozással!